23 Nisan 2010

Kestaneli Tart

Savoy'da klasikleşmiş Pazar günü kahvaltılarımızda simitten, pizzadan önce çilekli tartın siparişini verdiğim günlerden bu yana, sevdiğim herşeyi olduğu gibi çilekli tartı sevdiğimi de hafızasına kazıyan Bhrcık, yine bir Pazar gününde beni mutlu etmek için bu kez kolları sıvamış ve kendi elleriyle hazırlamış  çilekli tartı. Dürüstçe söyleyebilirim ki, çilekli tartlarına hayran olduğum Bulvar Pastanesi ve Pelit'inki kadar lezzetliydi. Başta ben olmak üzere tüm ailenin çıldırarak silip süpürdüğü bu çilekli tarttan sonra farklı denemeler yapıp, bu tartı çeşitlendirmek benim için bir görevdi artık.

Hazır kestane zamanı da geçiyorken, dolapta bekleyen iki kiloya yakın kestaneyi püre yapmak için kestaneleri bir güzel yıkadım ve üstlerini derince çizdim.. Düdüklü tencerede pişmeye bıraktığım kestaneler yarım saat, 40 dk nın sonunda pamuk gibi piştiler. Onları kabuklarından kurtarıp, göz kararı toz şeker ve birazcık suyla suyunu çekene kadar pişirdim. Sıcakken robota atıp, püre haline getirdim, tam da istediğim gibi bir kestane püresi oldu!



Tart için Bhr'ın verdiği ölçülere sadık kalmak istedim ama tartım olmadığı için herzamanki gibi göz kararıyla yola çıktım, siz Bhr'ın verdiği ölçülerden şaşmayın :) Tart tabanı piştikten sonra krema koymayacağımdan kuru olmasını engellemek için bir fırçayla çooook az miktarda frambuaz marmelatı sürdüm. Krema yerine hazırladığım kestane püresinin yarım kilo kadarını tart tabanının üzerine yaydım. En üste de benmari usulü erittiğim bittter çikolata ve krema karışımıyla hazırladığım ganajı döktüm. Fındıklarla süsledim. Kestaneli tatlıları seviyorsanız mutlaka denemenizi tavsiye ederim, kestaneli cheesecake gibi bir tart oldu...

Bhr'ın çilekli tartı ve ölçüleri için  Tık Tık



PnR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails