5 Mart 2012

Çiğköftenin Piri Gakkoş Usta



Bu sabah canım, umarsızca yürümek istedi. İçimdeki sese kulak verdim. Bağdat Caddesi'nden yürüye yürüye Moda'ya gittim. Sibel ve tatlı oğlu Demir Moda'da oturduğu için hiç üşenmiyorum, kar-kış demeden yürüyorum onların evine kadar.  Bu arada Fenerbahçe Stadı'nın önünden geçerken gözüm yine Çiğköfteci Gakkoş'a takıldı. Rejim, mejim dinlemeden bir kutu çiğköfteyi kaptım Gakkoş Usta'nın elinden. Lavaşlar, acı biber turşuları ve marullar da cabası. Gakkoş Usta'yı ilk kez 2001'de keşfettim. Bu işi tek kelimeyle dört dörtlük yapıyor. Çiğköftesi de dillere destan. Anneannemler geçenlerde hemen Gakkoş Usta'nın yakınlarında açılan Tatlıses'ten de çiğköfte almışlar. O da güzel ama Gakkoş Usta'nınki kadar değil. Ama Tatlıses'in de çiğköftenin yanında yenmesi için verdiği isotlu sosu çılgınca güzel. Anneannem bu sosu geçenlerde kısır yaparken kullanmış, valla kısırı çiğnemeden löp löp yuttum. O derece güzel olmuştu yani... Gakkoş Usta'nın çiğköftesi, Tatlıses'in çiğköfte sosu... Unutmayın, mutlaka bir kenara not edin...

Çiğköfteci Gakkoş Usta
Recep Peker Cad. No:28
Kızıltoprak, Kadıköy, İstanbul - Asya
Telefon Numarası: +90 216 345 91 93

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails