2 Şubat 2012

Kaan'dan Enfes Bir Kahve Likörü Tarifi


İş yerinden Kaan adlı arkadaşımız, tüm marifetini göstererek bizim için kahveli likör hazırladı. Biraz sert olmasına rağmen inanılmaz bir lezzet. Kaan’ın benimle paylaştığı tarif, o kadar eğlenceliydi ki noktasına, virgülüne dokunmadan sizlerle paylaşmak istedim. Siz de likör fanatiğiyseniz, bu tarifi mutlaka deneyin. Bir bardak içtikten sonra dert, tasa kalmıyor.

Malzemeler:
300 gram. kadar beğendiğiniz bir kahve. Gavur ellerde içi çikolatalı olanları falan var ama coffee-savvy bir adam olmadığımdan hangisi iyidir bilmiyorum. Ben, Tchibo’nun acı African kahvesini kullandım. 4-5 adet vanilya çubuğu olması ‘a must’…Bunu zamanında ortağımla Çin’den getirtecektik gümrük sorunları çıkmıştı. Onun için piyasada kolay bulunmuyor. Ama ‘Nevizade’deki köy yumurtası, ejderha sutu satan yerlerde var. 2 adet portakal kabuğu. Rendelenmiş olmasın. Portakal yerken kabuklarını soyarız ya, işte o standartta olmalı. Tarçın gerekiyor. Ama tarçın çubuğunun ekstra tat vermediğini düşündüğüm için toz halini öneriyorum. 2 tatlı kaşığı yeterli olacaktır. 8 fincan şeker. Ama asla esmer şeker değil. Bu oyuna gelmeyin. Esmer şeker kalitesiz pancar ve atıklarından üretiliyor. 1 litre su, 1 litre 40 proof bacardi superior white rom, 1 litre 80 proof kırmızı rom. ( Ben bu markayı bulabildiğim için aldım ve hiç memnun kalmadım. Bulabilirseniz başka marka alın) Ve son olarak kuvertür çikolata… Bol bol alın. Erittikten sonra ne kadar istediğinize karar verirsiniz.

Hazırlanışı:

-150 gram kahveyi iyice çektirin. Tane tane olmalı
- Su ısıtıp tencereye alın. Su fokurdadığında şekeri atıp, çocuk atleti gibi sararana kadar karışıtırınJ
- Ardından çekilmiş kahveyi ekleyip, iyice pişirin.
- Bu karışımı süzün. 1’er litreden 3 kavanozun 1/3’ünü dolduracak kadar koyun.
-Sonra romlara tarçın, portakal kabuğu ve vanilya çubuklarını ekleyip, pişirin.
-Tencereden ilk hava kabarcığı çıktığı an altını kapatın. Fazla kaynatırsanız alkolü uçar, az pişirirseniz de malzemeler birbirine karışmaz.
- Bu alkollü karışımı da eşit miktarlarda 3 kavanoza bölüştürün. Ama kavanozda 2-3 parmaklık kısmı mutlaka boş bırakın.
- Daha sonra coffee bean denilen tane kahveleri kavanozlara ilave edin.
-Erittiğiniz çikolatayı, 3 kavanoza paylaştırın.
-Kavanozları akşamları iyice çalkalayın.
-30 gün karanlık ortamda çalkayarak bekletin.
-30 gün de gün ışığında çalkalayarak bekletin.
-Biraz zahmetli ama değiyor.

4 yorum:

  1. Yapılmışını içmeyi tercih ederdim doğrusu. Çünkü baya zahmetli ve pahalı. Ayrıca sabırsızlar için 60 gün uzun bir süre. O vakte kadar kim öle kim kala.

    YanıtlaSil
  2. Doğru, bunu hazırlamak ve içmek için sabır ve para gerekiyor ama tadı gerçekten de diğer likörlerden farklı oluyor. Şahsen tattığımız için ayrımı çok net yapabiliyoruz:)

    YanıtlaSil
  3. hmmmmm, ben bunu denerim
    çok güzel bir tarif...

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım gün karanlıkta gün aydınlıkta çalkalayın ne demek :)) sandalyeden düştüm burda :D

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails