19 Ocak 2012

Tavuk Ciğeri Muhteşem Bir Akşam Yemeğine Nasıl Dönüşür?


Bizimkiler tavuk ciğerini haşlayıp, üzerine karabiber-tuz ekerek yemeğe bayılır. Geçenlerde farklı bir şeyler denemeye karar verdim ve sonuç gerçekten şahane oldu. Eğer tat kombinasyonundan anlıyorsanız, işiniz oldukça kolay. Hangi malzemenin, hangi malzemeye yakışacağını bildikten sonra kötü yemek pişirmek gibi bir korkunuz olmasın. Şimdi gelelim tavuk ciğeri spesiyalime... 1 büyük soğanı piyazlık doğradım. 4-5 adet taze soğanı da incecik kıydım. 2-3 diş sarmısak ilave ederek zeytinyağında soteledim. 3 adet yeşil biber doğradım. 1 domatesi kare kare kesip koydum. 1 çorba kaşığı biber salçası, 1 çay kaşığı sebzeli çeşni, 2 çorba kaşığı soya sosu, bol karabiber ve kırmızıbiber ilave ettim. Malzemeler iyice harmanlandıktan sonra ince uzun şeritler halinde kestiğim ciğeri (300 gram) tencereye aldım. 20 dakika kadar orta ateşte kavurdum. Tencerenin ağzını kapattıktan sonra 1 tatlı kaşığı kekik ve yarım demet kıyılmış maydanoz ilave ettim. Sakatattan hoşlananlar için muhteşem lezzet. Yanında bir de patates kızarttınız mı kombinasyon tamamlanıyor...  Mutlaka deneyin. Peki yemeğin fotoğrafı niye yok diye soracaksınız. Çünkü afiyetle mideye indirdikten sonra aklıma geldi, fotoğrafını çekmek. Bir dahaki sefere artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails