10 Eylül 2010

‘Steak’ meraklılarının yeni adresi Beeves

Beeves Steakhouse, “etin en iyi kırmızısı” sloganıyla, İstanbul Şaşkınbakkal’da açıldı!

Beeves, en kaliteli yemek ve hizmet anlayışını Türk misafirperverliği ile harmanlayarak “et severlerin” öncelikli tercih edecekleri bir mekân olmayı hedefliyor. Restoran ile birlikte kasap reyonu da bulunan Beeves, misafirlerine, zengin bir menü sunmanın yanı sıra, kırmızı et alışverişi yapma imkânı da sağlıyor.




Beeves, 1985’ten bu yana Kars ve Gebze’de kendilerine ait çiftliklerde besi hayvancılığıyla uğraşan Budak ailesinden Sidar Budak ile turizm sektöründe faaliyet gösteren Kudsi Tüsüz tarafından kuruldu.

Beeves, etin kesiminden korunmasına, pişirilmesinden sunumuna kadar tüm aşamalarda mükemmel bir zincir oluşturma hedefiyle hizmet veriyor. Eti sıfır derecede, %80 nem içeren “dry age odaları”nda 28 gün bekleterek dinlendirdikten sonra misafirlerine sunuyor.




Arjantin’de eğitim alan usta şefin ellerine emanet edilen etler, özel pişirme teknikleri ile “kişiye özel” hazırlanıyor. Menüde bulunan sebze ızgara, salata ve garnitür çeşitleri ise farklı tercihlere sahip misafirlere hitap ediyor. “Ev yapımı” tatlılar ve ekmekler de Beeves’in bir diğer farklılığını ortaya koyuyor.




Haftanın her günü 09.00 – 02.00 saatleri arası açık olan Beeves, deniz manzarası, kış bahçesi, şöminesi ve ev rahatlığı sağlayan ortamı ile keyifli bir ziyafet sunuyor.


Rezervasyon için:

Tel: +90 (216) 411 35 15 - 411 35 31

Adres: Kazım Özalp Sk. No: 60 Yalman Center B Blok Şaşkınbakkal / İSTANBUL

 
 

1 yorum:

  1. Fırsat Mekanist.net'ten aldığım kupon ile gitme şansını yakaladığım Beeves, şu ana kadar Türkiye'de yediğim en iyi et ile tanışmama vesile oldu. Bundan sonra da sıklıkla gideceğim bir yer olacak gibi görünüyor. İçeri girdim ve masaya oturmadan önce kasap reyonuna uğradım. Bir sergi gibi dizilmiş etleri uzun uzun inceledim. Tezgahın başında oldukça ilgili biri tarafından bir ön eğitime tabi tutuldum. Çok da iyi oldu. Bu sayede Flank denen ( yani döş denen yer) yağsız, sinirsiz, süper bir etle tanıştım. Etlerin pişme dereceleri burada oldukça önemli bir mevzu. Zira Flank isteseniz de önünüze çok pişmiş getirilmiyor. Orta ve Az ile yetiniyorsunuz. Ancak etinizin aş pişmiş olması ve ortasının kırmızı görünmesi sizleri çiğ et yiyorsunuz havasına sokmasın. Zira etler Dry Aged denen ve oldukça eski tarihlere dayanan bir standartla terbiye ediliyor. Dry Aged denen işlem etin kesilip parçalara ayrılmadan evvel soğuk bir ortamda ve belirli bir ısı aralığında 10 ila 28 gün bekletilmesine verilen bir ad. Bu işleme maruz kalan ette iki şey meydana geliyor. Birincisi; ette bulunan kan ve nem buharlaşarak kasların daha stabil ve konsantre bir lezzete ulaşmasını sağlıyor. İkincisi ise etin doğal enzimleri lifleri daha da belirginleştirerek daha yumuşak bir tat ortaya çıkarıyor. Bu tecrübeyi mutlaka yaşamanızı öneririm. Başlıbaşına bir olay. Bir başka önereceğim şey ise soslar... Sosların hepsi Viyana menşeili. Ayrıca bir acı sos denedik. İsmi "Pain %100". İlk başta adından biraz huylandım; ama sonra köftecilerdeki sosa benzetip şöyle rahatça bir deneyelim dedik. Gözlerimiz burnumuzdan, ciğerlerimiz ise ağzımızdan geldi. Ben böyle acı bir şey daha önce hiçbir yerde yemedim. Garsona bunu söylediğimde bundan daha da acısı var deyip önüme başka bir sos daha getirdi. İsmi Black Mamba; üstündeki etiketin üzerinde engerek yılanı resmi var. Pes! Tüylerim diken diken oldu. Bildiğin yılan zehri, bunu yiyorsun işte! Yemedim tabii. Ama yiyeni de görmek isterim. Beeves, harika bir yer, harika bir tecrübe... Mutlaka deneyin! Ha, unutmadan. Et nasıl pişirilir üzerine günü birlik workshopları var. Ben bir et delisi olarak kesinlikle katılmayı düşünüyorum. Detayları mekandan öğrenebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails