18 Mart 2013

Sabah Çıtırı Bunlarrrrrrrrrrr:)



Vay, vay, vayyy... İşte bu leziz kahvaltı tabağı tamamen Pınar'ımın imzasını taşıyor. Daha doğrusu 2011 Ağustosu'nda (valla kassam gün ve saat vereceğim) sabah kahvaltısına davetli olduğum bir gün, bana bu spesiyalini hazırlamıştı. Tabii o gün yine her zamanki gibi büyük bir açlıkla sofraya saldırdığım için ne yazık ki öncesinde fotoğraf çekmeyi unutmuştum. Adam başı iki tane hazırlamıştı. Herkes kendi hakkını yedikten sonra aklıma geldi fotoğraf çekmek. Keşke karnımı çekseydim. Onu bile akıl edememişim. Neyse efendim, uzatmadan mevzuya gireyim hemen:) Aradan bir süre geçtikten sonra aklımda kaldığı kadarıyla denedim bu spesiyali. Tabii Pınar'ı arayıp tüyoları almayı ihmal etmedim. Bir Pazar kahvaltısında yapın bakalım. İnanın pişman olmayacaksınız. Evde tost ekmeği yoktu. Olsaydı görsellik çok daha güzel olabilirdi. Siz tost ekmeğiyle yapın. Simitle yapın. Allahhh şimdi aklıma geldi. Pideyle yapın pideyle... Yanına da tavşan kanı demlenmiş bir çay.... Bowwww diyorum başka da bir şey demiyorum....

Hazırlanışı
Fotoğraftan anlaşılmıyor ama ekmeklerin en altında ince bir dilim haşlanmış patates var. İşte tüm bu olay da burada kopuyor. O patates nasıl bir lezzet katıyor yaaa:)  Bu nedenle bu leziz ekmekleri hazırlamadan önce 1-2 orta boy patates haşlamanız gerekiyor. Sonra bu patatesleri incecik dilimleyeceksiniz. Tabii yuvarlak, yuvarlak. Ekmeğin üzerine patatesi koyun. Çekirdeği çıkarılmış domates dilimi koyun. Çarliston biberleri küçük küçük kesip koyun. Efendim sonra üzerine ikişer sucuk dilimi koyun. (Sucuğu mutlaka Özgür Şef'ten alın. Yok böyle bir sucuk yaaa. Tavada yağ bırakmıyor. Ben artık sucuk bittikçe Özgür Şef'e gidiyorum. Aynı şekilde Pınar'lara da alıyorum:)
Üzerrrineeeeee birazcık suda bekletip tuzundan arındırdığınız hellim peynirini rendeleyin... Bol kırmızıbiber serpin.... Azıcık da kekik koyun.  Sonra da fırına verin. (180 derece) Peynirler eriyince hazırdır.

Not: Dilerseniz mantar koyun, zeytin ilave edin, mısır serpin. Sosis, salam ekleyin. Tamamen o sabah canınızın ne istediğine bağlı... Hellim yerine beyaz peynir, kaşar peynir ya da İzmir Tulumu rendeleyin. Rokfor ya da gravyer bile koyabilirsiniz. Bu yüzden seviyorum yemek yapmayı. Ucu bucağı yok:) Deneysel takılın sabaha kadar...

Bu arada Pınar'cım eksik bir şey yazdıysam, yorum yap mutlaka. Etli ekmek tarifini de bekliyorum. Özellikle hamurunun tarifini:) 4 kişilik ölçü alabilir miyim please?

2 yorum:

  1. Bir tarif bu kadar mı guzel verilir?
    Okurken gözümde canlandı bir bir malzemeler, kokusunu aldım resmen sucuk severlerin :)
    Ben çay demlemeye gidiyorummmmmm

    YanıtlaSil
  2. Afiyet bal şekerrrrrrrr olsun:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails