19 Ekim 2009

Evlilik organizasyonunuzu uzman ellere bırakın, rahat edin...


Geleneksel düğünler tarihe karışıyor...


Artık pek çok kişi, düğün organizasyonlarını sadece bu alanda profesyonelleşmiş kişilere emanet ediyor. Bu yolu tercih eden çiftlerin son üç yılda yüzde 75 artması ise müşteri memnuniyeti açısından oldukça başarılı davetlere imza atıldığının en açık göstergesi... 2009 düğünlerine ise şatafattan uzak, parti tarzı, sade ve eğlenceli bir konsept hâkim…

Ses getiren organizasyonların arka arkaya gelmesi ister istemez organizasyon şirketlerine yönelik talebi de hızlı biçimde artırdı. Ve bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısı bir anda 2 bin 500’lerin üzerine çıktı. 2009’un unutulmaz düğün davetlerine ne gibi detayların damgasını vuracağını, ne gibi menülerin tercih edildiğini, fiyat aralıklarını ve dekoratif unsurları tek tek gözden geçirdik. Küresel krizin de etkisiyle 2009 düğünlerinin her detayına sadeliğin hâkim olduğu görülüyor. 2009’un ilk altı ayında evlenen kişi sayısı 2008’e göre artış gösterse de, organizasyon şirketi sahiplerine göre düğün davetlerinde aynı döneme göre yüzde 20’lik bir düşüş olduğu görülüyor. 80’li yıllardan sonra moda haline gelen şatafatlı ve gösterişli düğün alternatifleri yerini zarif düğünlere bıraktı. Geleneksel düğünler ise çoktan tarihe karıştı. Artık, klasik tarzda uzun uzun oturmalı, bol menü seçenekli düğünlerden ziyade parti havasında geçen, bol eğlenceli, herkesin gece boyunca rahatça sohbet edebileceği düğünlerin popülaritesi yükseliyor. Varak, kristal, tül ve tüylerden ziyade pastel tonlardaki çiçekler, romantik ambiyans yaratabilmek için farklı yerlere konan irili ufaklı mumlar revaçta…


Sadelik ve kalite ( La Bonbonniere)





Düğün ve davet organizasyonlarının en köklü ve değişmeyen adresi ise sektörde 27 yılı geride bırakan La Bonbonniere… Birkaç yıl öncesine kadar otel düğünlerinin revaçta olduğunu ifade eden La Bonbonniere’nin kurucusu Mirey Karaso, “Balo salonları bir yıl öncesinden rezerve edilirdi. Oysa bu yıl tüm otellerde boşluklar var. Küresel kriz nedeniyle 2009’da yapılan tüm kutlamalarda bütçe kısıntısı olduğu dikkat çekiyor. Düğünlerdeki davetli sayısı ve talep edilen hizmetler de düşüş olduğu görülüyor. Etkinlik yönetimi, mekân tasarımı, wedding planner, davetiye-nikah şekeri ve sektörel danışmanlık gibi konularda uzmanlaşmış bir şirket olarak, bu süreci düşük kâr marjları, müşteri memnuniyeti ve kalite odaklı hizmet vizyonu çerçevesinde değerlendiriyoruz” diyor. 2009’da daha çok butik otellerin, kır düğünlerinin, şehir dışındaki hoş tatil mekanlarında az sayıda misafir ile kutlanan samimi düğünlerin talep edildiğini dile getiren Karaso, ev bahçeleri ve çiftlik evlerindeki davetlerin yükselişe geçtiğini vurguluyor. Ajia Hoel, Four Seasons Bosphorous, Adile Sultan Korusu 2009’un en çok tercih edilen mekânları arasında yer alıyor. 2009’un düğün davetlerinde göze çarpan en önemli detay ise sadelik ve kalite… Karaso, tüm detayları incelikle planlanmış, ortalama 200 kişinin katılacağı son derece lüks ve hayal gibi bir düğün davetinin 100 bin TL’ye kadar çıkabileceğini belirtiyor.


Parti tarzı düğünler revaçta (B&C Atelier d’Ambiance)




Bu alanda en etkin söz sahibi olan butik organizasyon şirketlerinden biri de B&C Atelier d’Ambiance… Dekorasyon ve davet sektörlerindeki 15 yıllık tecrübelerini B&C Atelier d’Ambiance şirketini kurarak ölümsüzleştiren Bettina Hakko ve Candan Kıramer ikilisi, yurtiçi ve yurtdışında 12 kişiden bin 200 kişiye kadar pek çok başarılı davete imza attı. Hakko ve Kıramer’in hedef kitlesini ise daha çok kraliyet aileleri, devlet mensupları ve Türkiye’nin seçkin aileleri oluşturuyor. “Şu dünyada anı (zamanı) biriktirebiliyorsak, anları unutulmaz kılmak tek amacımız’ sloganıyla farklılaşan B&C Atelier d’Ambiance, müşterilerinin hayallerini yenilikçi detaylarla hayata geçiriyor. Hakko ve Kıramer, 2009’a damgasını vuracak düğün davetleri hakkında ise şu tüyoları veriyor: “2009’da daha çok parti tarzında düğünler öne çıkıyor. Müşteriler, lounge tarzında oturma düzeni talep ediyor ve eğlenceye çok önem veriliyor. Bu detayların yanı sıra kahve ve bej gibi naturel tonlar yükselişe geçti. Doğaya geri dönüş başladı. Menülerde ise yerellik akımının etkisiyle dünya mutfağı yerine Türk mutfağı yükselişe geçti.”


Minimal detaylar… (Şebnem Organizasyon)



Düğün ve davet organizasyonlarında öncü projelere imza atan bir diğer şirket ise Şebnem Organizasyon… Şebnem Organizasyon’un sahibi Şebnem Mardini’ye göre küresel krizin etkisiyle, geçtiğimiz yıla oranla düğün daveti sayısı 20, davetli sayısı ise yüzde 30 oranında azaldı. Misafir sayılarında 400-500’ler telaffuz edilirken artık 200-250 kişilik davetlerin tercih edildiğini belirten Mardini, 2009’un düğün trendlerini şöyle özetliyor: “Bu sene global kriz ile beraber, seçimlerde minimal detaylar dikkat çekiyor. Abartılı düğünler yerini sade ve seçkin düğünlere bıraktı. Süslemelerde maliyetli çiçekler yerine orkide kullanılıyor. Bahçe havasını yansıtan düğün davetleri hayli popüler. Bu nedenle Versaille bahçesi ve Toskana vadisinin yeşilliklerini öne çıkaracak konsept davetlere odaklandık. Düğünlerde öne çıkan bir diğer konsept ise siyah-beyaz dengesi… Düğün organizasyonlarının maliyeti ise yemek ve mekâna bağlı olarak kişi başı 40 TL+KDV-120 Euro+KDV arasında değişiyor. “


Ev ve bahçe davetleri arttı (Elma Catering)




Seçkin düğün davetlerinin en favori catering şirketlerinden biri de Elma Catering… Küresel krizin etkisiyle düğün davetlerinin azaldığını ve davetlerde çok daha ekonomik menülerin tercih edildiğini belirten Elma Catering’in sahibi Reha Keskin, tüm olumsuzluklara rağmen en popüler düğün ayının hâlâ Temmuz olduğunu sözlerine ekliyor. Haziran-Ağustos ayları arasında önemli bir yoğunluk yaşanacağını ifade eden Keskin, “Bu yıl okullar geç kapanacak. Ramazan ise Ağustos’un ortasına geliyor. Bu nedenle düğün takvimindeki süre daraldı. Tüm davetler 15 Haziran-15 Ağustos arasına yığıldı. Organizasyon sahipleri her yıl olduğu gibi bu yıl da bütçelerine göre oteller, bu amaç için kullanılan davet alanları, kırlık alanlar ve yerleşik restoran gibi yerleri tercih ediyor. Boğaz kıyıları her zaman olduğu gibi ilk sırada. Ardından Kemerburgaz, Sarıyer kırlık alanları ve Boğazı uzaktan görebilen manzaralı yerler tercih ediliyor. Organizasyon sahiplerinin ev ve bahçeleri de sıkça kullanılıyor” diyor. Oturma düzeninde set menü yemek, masa oturma düzeninde veya koltuklar şeklinde lounge oturma düzenine cornerfood yani açık büfe yemek ve aynı düzende fingerfood kokteyl prolonge olmak üzere üç farklı konsept sunuluyor. En çok tercih edilen ise misafirlerin koltuklarda oturup, garsonların ‘kişiye özel ikramları’ sunduğu sistem… Burada da sadelik ve şıklık öne çıkıyor. Kişilerin kendi ev ya da bahçelerindeki davetlerin çok daha ekonomik olduğuna dikkat çeken Keskin, sözlerine şöyle devam ediyor: “Mekanın kirası bütçeyi yukarı çekiyor. Böyle bakıldığında kişi başı ücret, 80-160 TL arasında değişebiliyor. Nikah kokteyli tercih edildiyse 2 saatlik bir ikram, kişi başı 30 TL’den başlıyor. Ortalama 200 kişinin katılacağı bir düğünün maliyeti ise 20- 40 bin TL arasında olabilir.”


Romantik düğün pastaları (Beyaz fırın)




Düğün organizasyonlarının en gözde detaylarından biri de düğün pastası… Pastacılık konusunda uzman heykeltıraşlar tarafından bir sanat eseri edasıyla düğün pastaları tasarlayan Beyaz Fırın, bu konuda rakip tanımıyor. Beyaz Kuşak’ın 5’nci kuşak sahibi Nathalie Stoyanof 2009’un düğün pastası trendlerini şöyle özetliyor: “Pasta tasarlarken mekândaki süslemeleri de mutlaka dikkate alıyoruz. Bu sezon için düğün pastalarının klasiklerinde krem tonları ve beyazlar kullanılırken, daha farklı olmayı seçenler için turkuazlar, altınlar, yavruağzı, lila, pembe gibi cıvıl cıvıl pastalar tasarlıyoruz. Artık minyatür yani tekli pastalar, düğünlerin vazgeçilmezi arasına girdi. Yaz düğünlerinde meyveden vazgeçemeyenlerin favorisi ise şeftalili ve bademli pastalar. Romantik temalı beyaz düğün pastaları, nougatine pastası da hayli popüler. Krokan ve çikolata pastalarda en çok tercih edilen lezzetler arasında yer alıyor.” En az 50, en çok ise bin 500 kişilik pasta siparişi alan Beyaz Fırın’da düğün pastalarının dilim fiyatları 8-15 TL arasında değişiyor. Ortalama 200 kişilik bir düğün pastasının fiyatı ise bin 500 TL’den başlayıp, 3 bin TL’ye kadar çıkıyor. Pelit’in düğün pastalarının dilim fiyat ortalaması ise 8-13 TL.


En trendy nikah şekeri ve davetiye modelleri…

Bu özel günü ölümsüzleştirecek en önemli detaylardan biri de nikah şekeri ve davetiyeler… Nazar boncuğu, fil, buzdolabı süsü, mum, dekoratif kutular gibi pek çok nikah şekeri formatı olsa da çoğu kişi hâlâ geleneksel tasarımları tercih ediyor. Bu noktada müşterilerine macaron, beyaz çikolata kaplı badem draje, kayısılı ve portakallı draje çeşitleri, spesiyal çikolata gibi farklı seçenekler sunan Beyaz Fırın, şık kutu tasarımlarıyla da dikkat çekiyor. Nikah şekeri kutularının fiyatları ise kişi başı 9-14 TL arasında değişiyor. İddialı nikah şekeri tasarımlarıyla öne çıkan bir diğer marka ise Pelit. Pelit’in nikah şekeri fiyatları ise 7 TL’den başlayıp 25 TL’ye kadar çıkıyor. Başarılı organizasyonlarının yanı sıra birbirinden orijinal davetiye ve nikah şekeri tasarımlarına imza atan La Bonbonniere’e bakmayı ise sakın ihmal etmeyin. Her şeyiyle sade ama her zaman trendy modeller tasarlayan La Bonbonniere’de davetiye ve nikah şekeri fiyat aralığı ise 5-30 TL arasında değişiyor. Davetiye konusunda ‘klasik çizgiden vazgeçmem’ diyenlerdenseniz o zaman Koza’nın davetiyelerine göz atmanızda fayda var. 100 kişilik davetiye fiyatları 50-500 TL arasında değişiyor.

-Bahar Selin Akgün'ün Platin Dergisi-Haziran 2009 sayısındaki haberinden alıntı-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails