24 Kasım 2011

Konya Mutfağı

İş seyahatleri sebebiyle farklı mutfakları deneme imkanı bulduğum için yorgunluktan şikayet etmiyorum. Geçtiğimiz hafta Konya'da Mevlana Türbesi ziyareti sonrası Gülbahçesi Konya Mutfağı'ndaki öğle yemeği tadı damağımla kalan lezzetlerle doluydu.

İşte adım adım Konya lezzetleri...

Bamya çorbası

Çiçek bamya denilen kurutulmuş bamya, parça et (kuşbaşından daha küçük), domates salçası, soğan ve sıcak su ile hazırlanan bu çorbanın tadına doyamadım. Bence çorba gibi değil, ana yemek gibiydi. Bamyaseverlerin favorisi olabilir...




Etli Ekmek'i saymıyorum bile... İstanbul'da yediklerimiz Etli Ekmek değilmiş sanki...




Tirit

Bildiğimiz köfteyle hazırlanan kebaba benziyor. Pideler et suyuyla ıslatılıyor, üzerine sarmısaklı yoğurt dökülüp, özel olarak hazırlanmış ızgara köfteler ve tereyağlı sos ile servis ediliyor.




Höşmerim

Balıkesir tarafına has höşmerime hiç benzemiyor. Künefe tepsisinde servis edilen bu kalori bombası, un, kaymak ve şeker un helvası gibi kavrulup, künefe tepsisine ince bir tabaka halinde yayılıp, fırınlanarak hazırlanıyor. Sonra üzerine bal veya şeker dökülüp tekrar fırınlanıp, ılıkken servis ediliyor.




Menengiç Kahvesi

Çocukluğumdaki çitlembik tadı var bu kahvede... Çitlembik tohumuyla ve sütle hazırlanıyor. Güneydoğu ve İç Anadolu bölgesinde yapılan bir kahveymiş, denk gelirseniz mutlaka deneyin derim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails