1 Nisan 2013

SUVLA ŞARAPLARI VE TOPAZ RESTAURANT'IN SPESİYALLERİYLE KEYİFLİ BİR ÖĞLE MOLASI...


Çok sevgili lise dostum Ayça Nazari, bir hafta kadar önce bana Doğuş Otomotiv'in Topaz Restaurant bünyesinde düzenleyeceği bir etkinlikten bahsetmişti. 40 kişilik kontenjana Ayça sayesinde eklenen şanslı azınlıktan biri oldum. Buradan lise kankama yeniden teşekkür ediyorum. Onun sayesinde süper keyifli bir Pazar günü geçirdim. 




Yeni tanıştığım arkadaşlarım Tuğçe ve Zeynep:) Sizlere sözünü verdiğim deniz mahsullü makarna spesiyalimi de Bodrum dönüşü yapacağım. Sözüm söz. Unuttum sanmayın:)  Dün gerçekten çok eğlenceli bir Pazar günü geçirdik. Suvla'nın en özel şaraplarını tattık. Topaz Restaurant'ın şarap tadımı için hazırladığı leziz mönüyü de istisnasız hapur hupur höplettik. Executive şefin tekrar tekrar ellerine sağlık.


Mönüde yer alan her şey ayrı ayrı iştah açıcı ve lezzetliydi. Tatlı brokoli, veloute buharda kuşkonmaz, kavrulmuş badem ve parmesan air ile sunulan 'Amuse-Bouche' gerçekten de sıradışı bir deneyimdi. Çorba gibi ama değil. İnanılmaz sağlıklı bir o kadar da lezzetli...

Amuse-Bouche


Başlangıç olarak ise körpe enginar, limon talaşında tütsülenmiş karides&ahtapot, avokado relish ve mandalina köpüğü ile servis edilen fresh bir spesiyalin tadına baktık. Bu spesiyale Suvla  Kınalı Yapıncak 2012 eşlik etti. İtiraf etmeliyim ki üç şarap çeşidi arasında en çok bu beyaz şarabı beğendim. 



Evet, yukarıdaki fotoğrafta pek anlaşılmıyor ama mandalina köpüğünün altında enfes bir enginar var. Enginarın deniz mahsülleriyle bu kadar keyifli bir şekilde raks edeceği hiç aklıma gelmezdi. Hanımlar, özel günlerinizde enginar, karides, somon kombinasyonunu deneyin mutlaka. Ben, bizzat deneyeceğim:)


Üçüncü spesiyalimiz ise saray usulü, keklik etli piruhiydi. Piruhinin cevizli tatlı biber köpürtme ile servis edilmesi de ayrı bir fantezi:) Bu çılgın lezzet hiç bitmesin istedim. Ama bitti... Bu spesiyali de Suvla Rose Cabernet Sauvignon-Cabernet Franc 2011 adlı Rose şarapla deneyimledik:)



Şimdi arkadaşlar, canınız çekmesin ama cidden böyle bir et yok. Sevgili anneannem Bibiz'in 6 saatte, usul usul pişirdiği tandırlar gibi hoooop ağızda dağılıveren bu lezzete ulvi bir aşkla bağlandım. İnanın hâlâ ibadet modundayım. Sekiz saat boyunca kök sebzeler ile pişirilen bu leziz dana yanağına eşlik eden üç sebzeli emulsion ve merlot sosu da tabakta bahar havası estiriyordu. Renk ve lezzet cümbüşü bir arada.... Bu arada bu et spesiyalinin yanında servis edilen Suvla Sur 2010-kırmızı şarabını da mutlaka denemelisiniz.


Tatlıyı çok sevmem. Ama bu tatlının hastası oldum. 'Bolu cevizli balkabağı' olarak servis ediliyor. Körpe ceviz reçeli nasıl bir tat yaaaa? Hele o üzerindeki Afyon manda kaymağı yok muuu? Eğer yanımda Afyon manda kaymağı, Bibiz'imin portakal reçeli ve iki somun ekmek varsa, bırakın bir adaya iki ay takılırım:) O derece çılgın bir lezzet yani:)



2 yorum:

  1. Topaz'a ve Suvla'ya diyecek hiç bir şeyim yok..! tek kelimeyle nefis lezzetlerin birleşmesi..!

    Amaaa Bahar kesinlikle tanışılması gerek insanlardan, tanımazsanız büyük kayıp yani ne de olsa Ayça'nın arkadaşı ;)

    Hele ki "denizden çıkan her şeyi evlat edinmek istiyorum.." cümlesinden sonra..

    Tuğçe-Zeynep kocaman kocaman öpüyoruz..

    YanıtlaSil
  2. Kızlar ya alemsiniz:) İyi ki tanıdım sizi. Ve evet yeniden üstüne basa basa söylemek istiyorum ki 'denizden çıkan her şeyi evlat edinmek istiyorum'... Tuğçe ve Zeynep, en kısa zamanda makarna partisinde buluşmak üzere.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails