2 Nisan 2013

DOĞUM GÜNÜ YEMEĞİ OLARAK ÜZERİNE COSSS DİYE TEREYAĞI DÖKÜLMÜŞ SOĞANLI İSKENDER...




Eğer bizim ailede herhangi birinin doğum günü olacaksa, aile büyükleri genelde kebap yemeği tercih ediyor. Biricik anneannem Bibiz ve teyzem Für'ün mutfakta eline su dökebilecek çok kişi tanımıyorum. Her yemeği ustalıkla yapabildikleri için genelde evde yapamadıkları şeyleri dışarda yemeği tercih ediyorlar. Bu nedenle özel günlerde haldır huldur kebapçı peşinde koşuyoruz. Aslında anneannemin doğum günü 1 Nisan'dı. Ama ben bu yazıyı bugün yazmak istedim. Anneanneme sordum: "Can kuzum bugün nerede yemek istersin?" Yanıtı: "Kebapppp" oldu. Tamam kebabı anladık ama bizim kuzuyu acaba nereye götürmeliydim? Yakın bir mesafede olmalı, çok yürümemeli, indi bindi yapmamalı. Böyle olunca Caddebostan civarındaki alternatifler otomatik olarak dörde indi. Bedri Usta, Sahan, Köşebaşı ve Necip Uludağ Kebapçısı... Fakat bizimkinin canı İskender istiyordu. Bedri Usta ve Köşebaşı'nda genelde Adana ve Urfa'dan İskender kıvamında spesiyaller yapılıyor.


Bibiz ise harbi etten, harbici İskender istiyordu. Hal böyle olunca soluğu Necip Uludağ Kebapçısı'nda aldık. Biz gittiğimizde saat 17.00 civarıydı ve bomboştu. Sanki Bibiz'e özel rezervasyon yapılmış gibiydi. Boş olduğu için hiç beklemedik. Servis inanılmaz hızlıydı. Kendime bir, anneannem ve anneme 1.5 porsiyon söyledim. "Aaa çok, yiyemeyiz" falan dediler ama ben kendi porsiyonumu bitiremeden kendilerininkini çoktan hüpletmişlerdi. Eee, böyle bir İskender aşkı işte bizimkisi... Necip Uludağ Kebapçısı bu işi biliyor. Lezzetini hiç bozmadı. Ne zaman gitsem hep aynı keyifle yerim İskender'imi... Feneryolu'ndaki Niyazibey kapanınca çok üzülmüştüm. Umarın Necip Uludağ Kebapçısı hiç ama hiç kapanmaaaaaaz:) (Tel:  0 216 358 33 86)

SOĞAN SALATALI İSKENDER
PÜF: Bibiz ile kebapçıya gittiğimizde hemen garsona soğan salatası yaptırdı. Soğanlar piyazlık doğrandı. Bol maydanoz, kırmızı biber ve sumakla lezzetlendirildi. İskender'in üzerine tereyağı döküldükten sonra hemen bu soğan salatasından döşedik üstüne. Allah'ım yarabbim, İskender'i bir de böyle deneyin. İnanın yeniden doğmuş gibi olacaksınız. Benden söylemesi. Fotoğrafa dikkatlice baktığınızda göreceksiniz...

DOĞUM GÜNÜ PASTASI
Biricik kardeşlerim Dicle ve Ata eve bize gelirken Bibiz'in pastasını Cafe London'dan almışlar. Çilekli, bademli ve unsuz manyak bir pasta bu.... Görüntüsünden de belli. Bu pastayı yedikten sonra diğer pastalardan yemin billah soğudum. Pastanın kralı kesinlikle Cafe London'da...

2 yorum:

  1. Anneanne'ye nice nice sağlıklı, mutlu, bol iskender'li nice nice yıllar (-:
    Seviliyorsunuzzz

    Not: Kırmızı biberli, sumaklı soğan lahmacunla da süper giderrr Tavsiye bizden denemesi sizden (-,

    YanıtlaSil
  2. Siz daha çok seviliyorsunuz:))))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails