2 Ocak 2012

Yesek Yesek Hep Fit Kalsak...


Bugün biraz rahatsız olduğum için işten eve erken geldim. Malum, blogu takip edenler biliyor. Bugün rejime girdim. Hem hastayım hem açım hem de gıdasızlıktan mutsuzum. Sabah kahvaltısını sorunsuz hallettim: Çer-çöp-ot... Öğle yemeğini de geçiştirdim. Zaten ofiste olduğum için beyaz renkli, salçasız hastane yemekleri rejimime gayet  iyi geldi. Ama işten çıkıp sosyal hayata karıştığımda yine dayanamadım. Simit, çay, İzmir tulumu, taş yumurta (katı), siyah zeytin ezmesi, domates ezmesi ve krem peynirden oluşan bir kombinasyonun hayalini kurdum. Ve bunu gerçekleştirdim. Saat 17.00 itibariyle tüm gıdaları tükettim. Akşam yatana kadar hiçbir şey yememeyi planlıyorum.  Evet, bu aralar diyete taktım. Tüm diyet uzmanları bel çevresinde araba lastiği görünümlü selülite karşı uyarıyor. Özellikle karın bölgesindeki yağlanma, karaciğerin yağlandığının göstergesi. Bu da şekerden kalp hastalığına, yumurtalık kistinden yüksek kolesterole kadar pek çok rahatsızlığa yol açıyor. Kilo vermeye başlamazsam, bendeki araba lastiğinden tır lastiğine geçiş yapacak. 10 kilo vermek şart. Karatay diyetiyle başarılı olan pek çok arkadaşım var. Bu diyetin püf noktası beyaz olan her şeyden uzak durulması. Ekmek, pilav, makarna, şeker, tuz yok. Sabah kahvaltılarında peynir, iki yumurtadan omlet, domates, biber, zeytin serbest. Ekmek yerine ise bir avuç badem ya da ceviz var. İnsan ekmek yerine badem yemeye biraz zor alışıyor ama ne yapalım sağlık işte... Öğle ve akşam yemekleri ise köfte, et, balık ve sebze kombinasyonlarıyla dolu. Aslında tam bana göre...  İnsanın her şeyin bilincinde olup da boğazını bir türlü tutamaması ise apayrı bir durum. Şu anda önümde Prof. Dr. Metin Özata'nın Naturel Zayıflama ve Prof  Dr. Canan Efendigil Karatay'ın Karatay Diyeti adlı kitapları duruyor.
Özata'nın insülin direnci diyeti mönülerinden 1200 kalorilik olanı oldukça makul bir diyet gibi gözüküyor:

Kahvaltı: Önce bir bardak su içiliyor, sonrasında şekersiz çay, 1 dilim yağsız beyaz peynir, 1 çay  bardağı süt ile 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi, domates, salatalık (sınırsız)
Ara Öğün: 1 meyve, 3 adet kepekli bisküvi
Öğlen: 2 yumurta büyüklüğünde tavuk veya hindi eti, 2 dilim tam tahıl ekmeği, 2-3 adet salatalık, 1 domates, 1 su bardağı ayran
Ara Öğün: 1 meyve
Akşam: 1 kepçe sebze çorbası, 2 köfte, 2 yemek kaşığı baklagil yemeği, 1 tabak salata, 1 dilim tam tahıl ekmeği,
Ara Öğün:  1 meyve
                             
Bu diyetten hoşlanmadıysanız o zaman Karatay Diyeti'ne bir göz atalım...

Kahvaltı:  2 adet yumurta, 8-10 adet tuzu alınmış zeytin, bir avuç içi kadar beyaz peynir, 4-5 adet kayısı, şekersiz bitki çayı ya da meyve çayı, bir ince belli çay bardağı ceviz içi
Öğle yemeği: Bir avuç içi kadar dana söğüş, bol salata ve zeytinyağlı taze fasulye, bir su bardağı tuzsuz ayran ( Dana söğüş yerine aynı ebatta köfte, antrikot, tavuk gibi seçenekler de olabilir. )
 Akşam: Balık, yeşil soğan, roka, turp ( Akşamları ağırlıkla fırında ya da buğulama balık tavsiye ediliyor)

SON KARAR SİZİN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails