25 Ocak 2012

Mutlu Bir Cumartesiden Geriye Kalanlar: Pişi Ziyafeti ve Grill'de Tavuk Seremonisiyle Keyifli Bir Mide Fesadı


Bir insan iki saat arayla sanki o gün hiçbir şey yememiş gibi tekrar tekrar yiyebilir mi? Eğer sizin de anneanneniz, benim Bibiz'im gibi eli lezzetli bir mutfak robotuysa, çok da fazla konuşmaya gerek yok sanırım. Anneannelerin DNA'sında var bu: Yapıp, yapıp yedirmek. Altenatif çok ve yemekler de çılgınca lezzetli olunca her öğün size 2 bin kalori olarak dönüş yapıyor. Hafta sonunda anneanneme kahvaltıya gittim. 5 çeşit reçel, 10 çeşit peynirdi derken tıka basa bir cumartesi kahvaltısını geride bıraktık. İki saat sonra sofra yeniden kuruldu, pişiler kızartıldı, çaylar demlendi ve biz ailece Japon balığı gibi yeniden sildik süpürdük sofrada ne var ne yoksa her şeyi. Saatler 20:00'yi gösterdiğinde istisnasız yeniden sofradaydık. Sarmısaklı sos, grildeki tavuk, havuçlu pilav karmasını da mideye indirdik. Sonrasında aynı yukarıdaki fotoğraftaki şirin varlık gibi tosuncuk olduk.

SONUÇ:
Sabaha kadar rüyamda beni kovalayan kocaman bir kedi gördüm. Kedi kuyruğuyla beni dövmekten beter etti. Mide fesadı geçirmek bu olsa gerek.

KISA GÜNÜN KÂRI:
Pişi yapmayı öğrendim. Ne kadar kolaymış meğerse. Millet sürekli fırından alıp yapıyor pişiyi. Evde yapmak çok daha güzel. Un, bol süt, 1 çorba kaşığı toz şeker, tuz ve 1 paket Dr. Oetker maya..
Karıştırın hepsini, cıvık bir hamur olacak. Kaşıkla kızaran yağa atıp, piştikçe ters düz edin. İşte bu kadar...

BİR ANEKDOT DAHA:
Siboşkom, pişiyi kuru fasulyenin yanında ekmek gibi yediklerini söyledi. MMMMM:) Denemekte fayda var. Değişik lezzetlere hem daim açığız.

2 yorum:

  1. Çok severim pisiyi çok oldu yapmayali yapmalıyım artık diyorum :-) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hamurun içine çörek otu katılınca da çok lezzetli oluyor.
    Bu arada 100'üncü olmaktan çok mutluyuz:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails