23 Mart 2010

Cağ Kebabı’na geeell!!

Evet, dostlarım buradan herkese itiraf ediyorum: Ben bir etoburum. Et yemeden aslaaa doymuyorum. Peki, bu durumdan şikayetçi miyim tabii ki ‘HAYIIRR’… Ama şöyle minik bir problemim var ki o da kolesterolümün çılgınca yüksek olması… Yani kendimi dizginlemem farz. Eti azaltıp, balığa tavuğa yüklenmem lazım ama nerdeeee… Biricik eşim Burak’ın Ümraniye’de keşfettiği enfes Ercağ Cağ Kebapçısı, bana tüm yeminleri bozdurdu. Hafta içi bir akşam eve gelip, bana ballandıra ballandıra anlattığı bu kebaptan yemenin hayallerini kurmaya başladım. Ve geçtiğimiz Pazar günü gözümü açıp, kahvaltı yerine bu kebapçıya giderek, meşhur Cağ kebabını afiyetle mideme indirdim. Sonuç: Kolesterol tavan ama keyifler de tavan…





Erzurumlu Recai Öztürk’ün işlettiği bu mekanı herkese ısrarla tavsiye ediyorum. Küçük-büyük demeden ailece gidebileceğiniz Ercağ Cağ Kebapçısı, rejimde olan adamı bile tek bir hamlede yoldan çıkarabilecek donanıma sahip. Tüm müşterilerini kapıda karşılayan Öztürk’ün babacan tavırları, mekana ayrı bir sıcaklık katıyor. Masaya oturur oturmaz Öztürk’ün kendi imalatı olan manda yoğurtları geliyor önünüze… Turşu ve sumaklı soğan salatası, pide ve lavaşı da cabası… Biz, önceden yöresel ayran aşı çorbası da içtik. Gerçekten muhteşemdi.






Çorbanın ardından sıra et merasimine geldi. Bu kebaba çağ kebabı denmesinin nedeni, etlerin geçirildiği şişe ‘cağ’ adı verilmesi… Aynı döner gibi odun ateşinde pişen et, incecik kesiliyor. Bu çağ denilen şişe geçirilerek yeniden ateşte tutuluyor. Adam başı, 3’er 4’er tane yediğimiz bu kebapların tadına gerçekten de doyum olmuyor.




Haftada 400 kilo et tükettiklerini söyleyen Öztürk, etin püf noktasını ise şöyle özetliyor: “Cağ kebabını hazırlarken kıvırcık kuzu eti kullanıyoruz. Normalde kuzu eti koktuğu için kuzu eti yiyemediğini söyleyen çoğu müşterimiz, bu etin kuzu olduğunu anlamıyor. Bunun en önemli sebebi etin akşamdan karabiber, tuz ve soğandan oluşan özel bir sosla terbiye edilmesi… Etler özel olarak Balıkesir’den geliyor.” Cağ kebabının yanı sıra kete, katmer, mantı, ekmek kadayıfı ve kadayıf dolması da dillere destan. Tavsiyesi bizden, tatması sizden…


Tel. : 0 216 420 49 29


BhR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails