22 Şubat 2010

Trenddesk


Yerel ve küçük


Türkiye'nin ilk trend danışmanlığı şirketi olarak öne çıkan Trenddesk'e göre 2010'da gıda sektöründe 'yerel ve küçük' kavramı öne çıkacak




Trenddesk Yönetici Ortağı Zeynep Arhon, 2010'da yerel ve küçük olan, az üretilen, zanaat ve ustalıkla şekillenen ürünlerin yıldızının yükseleceğini vurguluyor. Lüksün hedef kitlesi bilgisi ile ayrışan, özel deneyimlerin değerini anlayan bireylere dönüyor.


Anlatmaya ve hatırlamaya değer bir hikâyesi olan markalar öne çıkıyor. Arhon, yerel ve küçük stratejisini farklı örneklerle anlatıyor: "San Fransisko’daki ‘We Love Jam’ her yıl az miktarda kayısı reçeli üretiyor. Reçelin özelliğini bilenler aylar öncesinde şirketin internet sitesinde sıraya giriyor. Reçel yeryüzünden silinmekte olan ‘Blenheim’kayısısından üretiliyor. We Love Jam, dünyadaki sayılı Blenheim bahçelerinden birinin sahibi; elde ettiği gelirin bir kısmını türün korunması için harcıyor. Gülor Şarapçılık ‘gece kadar siyah’ Cot-n şarabını sınırlı sayıda ve seçkin noktalarda, farklılığını anlayan küçük bir kitleye sunuyor. Henüz lanse edilen Cot-n şarabının fidesi, fıçısı hatta mantarı Fransa’dan getirildi. Fakat lezzetinin özü Şarköy’ün verimli topraklarından ve şarabı sevdikleriyle paylaşmak arzusu ile yaratan ekibin özeninden geliyor."

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails