29 Ocak 2010

Sodalı,Çikolatalı ve Tarçınlı Türk Kahvesi



Bu kahve klasik Türk kahvesinden farklı olarak sodayla hazırlanıyor ve içinde çikolata eritiliyor. Aylar önce bir arkadaşım ikram etmişti, çok beğenmiştim. Dün akşam kahve yapmak üzere mutfağa girince aklıma geldi, denedim. İçine ilave edilen çikolata, Türk kahvesinin tadını hafifletiyor. Denemenizi tavsiye ederim...




Yapılışı klasik Türk kahvesinin yapımıyla aynı, sadece çikolata eriyeceği için sürekli karıştırmanız gerekiyor. Normalde az şekerli içiyorsanız, 1 parça sütlü çikolata (kare olanlardan 1 tane ) koymanız yeterli. Orta ve şekerli kahve için de çikolata miktarını 2ye çıkartabilir ya da bir miktar şeker ilave edebilirsiniz. Şeker ilave ettiğinizde soda taşacaktır, aman dikkat! :) Önce şekeri koyup, sodayı yavaş yavaş ilave ederseniz taşma tehlikesini engellemiş olursunuz.


 


Kahvelerden bir tanesini soda ve çikolataya ilave olarak 1 çay kaşığının ucuyla toz tarçın ilave ederek hazırladım, o şekilde de gayet hoş bir tat yakaladım. Tarçın sevenlere...

7 yorum:

  1. ben kahveyi su ile yapıorum genelde sodalıda sodaylamı kaynatacagız

    YanıtlaSil
  2. Evet, su yerine soda kullanıyoruz bu kahve için...

    YanıtlaSil
  3. ilk fotoğraftaki kahve fincanının satıldığı yeri bilen varmı?

    YanıtlaSil
  4. Soda, ilginçmiş. Bu bazılarının bildiği bir yöntem mi, yoksa arkadaşınıza mı özel?

    YanıtlaSil
  5. E.E, çok yaygın olmasa da bilindik bir yöntem... Denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. sadece sodayla yapsak olurmu?

    YanıtlaSil
  7. Deneyin bakalım neden olmasın?

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails